info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

زیر ساخت لازم برای تامین برق صنایع استان البرز تامین شود

کد خبر: 28914
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1401 - 15:28
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز:
نائب رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه آسان ترین کار ممکن برای مدیریت ‌مصرف گاز در صنایع همان قطعی یکباره بود که انجام شد، گفت: زیر ساخت لازم برای تامین برق صنایع استان البرز تامین شود.



به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی البرز، یدالله مالمیر در جلسه کمیته احصاء و بررسی موانع صادرات استان البرز که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر تولید از اهمیت بالایی برخوردار است و کمبود و قطعی گاز و برق در شرایط کنونی از مشکلات تولید و صادرات است.

وی افزود: سوء مدیریتی در استان البرز علیرغم تمام زحمات انجام شده است و این موضوع در حالی است که همه فعالان اقتصادی برای کمک به بخش صنعت در شرایط کنونی اعلام آمادگی کردند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه حتی برای کمک به گرما بخشی به منازل صنعتگران میزان زیادی از مصرف گاز خود را تعدیل کردند، بیان کرد: برای مدیریت مصرف گاز صنایع و کمک به بخش خانگی که با حضور متولیان و حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی انجام شده قرار تعطیلی برای مدیریت مصرف شهرستانی بود و در این مورد مصوبه به استانداری البرز نیز  اعلام شد که متاسفانه این مصوبه برای یک روز هم اجرایی نشد.

مالمیر با اشاره به اینکه آسان ترین کار ممکن برای مدیریت مصرف گاز در صنایع همان قطعی یکباره بود که انجام شد که این موضوع ضررها و لطمات زیادی به صنایع زد، ادامه داد: در حال حاضر دو هفته از تعطیلی صنایع استان البرز می گذرد و کارفرما باید حقوق این دوهفته را از تولیدی بپردازد که تعطیل بوده است ومشخص نیست که چگونه باید جوابگوی دیگر هزینه های تولید باشد.

وی عنوان کرد: قرار بود بعد از تایید سازمان صمت، سوخت لازم مشتمل بر نفت و گاز به صنایع اختصاص یابد که این بروکراسی موجود به درستی اجرا نشد، مشکلات زیادی را برای صنعتگران ایجاد کرد و عملا نتوانست پاسخگوی نیاز صنایع باشد.

رئیس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز با اشاره به اینکه برق واحدهای صنعتی و بخش تولید مشکل ماه‌های آینده این استان است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود، گفت: زیر ساخت لازم برای تامین برق واحدهای صنعتی استان البرز باید فراهم شود و این موضوع نیازمند کمک و اختصاص سهمیه سوخت و به روز رسانی ژنراتورها است.

وی با بیان اینکه به واحدهای صنعتی استانهای همجوار از آبان ماه اخطار ایجاد مشکل و کمبود ناشی از قطعی گاز داده شده بود، افزود: برخی کارخانه های بزرگ در این استانها که مصرف بالای سوخت هم دارند هیچ مشکلی در تامین سوخت نداشته و روزانه سوخت لازم را بدون هرگونه معطلی دریافت می کنند اما در استان البرز این هماهنگی وجود ندارد.

مالمیر با تاکید بر اینکه برخی مدیران به دلیل کم کاری و اهمال افراد دیگر را زیر سوال می برند و مشکلات صنایع در استان به قطعی گاز و برق منتهی شده است، گفت: هماهنگی لازم در این بخش نیاز است و نباید در اجرای مصوبات اهمال کاری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در هفته های اخیر به دلیل قطعی گاز مقدار زیادی از کالاهای تولیدی از جمله صنایع پوشاک روانه بازار نشدند و ادامه این روند بازار را دچار چالش می کند ، گفت: وقفه در  چرخه تولید صنعت مهمی به مانند نساجی و پوشاک به کمبود کالا های این بخش در بازار می انجامد و این روند قطعا افزایش قیمت را به دنبال دارد که در نتیجه آن متاسفانه مردم متضرر اصلی می شوند.

پاسخ دهید