info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

دعوت از فعالان اقتصادی برای حضور در چهارمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی البرز

کد خبر: 28924
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1401 - 08:54
با صدور بیانیه ای از سوی رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید شد:

                 

 

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه بخش خصوصی استان با درک جایگاه فعالان اقتصادی در فرآیند تحولات جاری و نقش تاثیرگذار اتاق‌های بازرگانی در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها، رویکرد خود را معطوف به حضور موثر در این انتخابات کرده است، گفت: منتظر حضور اعضا‍ و فعالان عرصه صنعت و تجارت استان پای صندوق‌های رای انتخابات چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، با توجه به در پیش بودن برگزاری انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در اسفند ۱۴۰۱ رئیس این تشکل بخش خصوصی در راستای حضور و مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی استان در این رویداد بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

توجه به گسترش فعالیت‌های بخش خصوصی اثر بسیار مثبتی در توسعه کشور دارد و برای نیل به این چشم‌انداز حضور و مشارکت پر رنگ فعالان اقتصادی در سرنوشت خود محرک بسیار حائز اهمیتی در توسعه اقتصادی است. بخش‌خصوصی با توسعه نوآوری‌ها در قالب یک بازیگر کلیدی نقش مهمی در اقتصاد ایفا کرده و با کارآفرینی و ایجاد اشتغال، ارائه کالاها و خدمات و تحریک رشد اقتصادی، بهبود شرایط زندگی مردم را فراهم می‌کند و نقش حیاتی در اقتصاد و توسعه پایدار دارد و منبع مهم درآمدهای مالیاتی دولت‌ها، تامین‌مالی زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی و استراتژی‌های توسعه به‌شمار می‌رود.

در این بین حضور در انتخابات اتاق‌های بازرگانی علاوه بر سهیم شدن در تصمیم‌گیری موجب افزایش سرمایه اجتماعی کشور و اقتدار ملی در برابر تلاطم‌های اقتصادی است. استفاده از مدیران و متخصصان صنعتی و اقتصادی کشور و رشد آگاهی مردم نسبت به اهمیت و جایگاه صنعت در توسعه ملی و ایجاد همبستگی میان مدیران اقتصادی و صنعتی و شناخت و حمایت از منافع مشترک آنها و تجمیع توانایی و تجارب مدیران صنعتی و اقتصادی کشور برای افزایش بهره‌‌وری گام مهم و خروجی مناسب و مشارکت در امر انتخاب فعالان اقتصادی در این انتخابات خواهد بود.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با ارتقای توانمندی‌های کارشناسی به‌عنوان پارلمان بخش‌خصوصی با وظایف و اختیارات متعدد قانونی از جمله ارائه نظر مشورتی درخصوص لوایح و طرح‌های مربوط، ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی در اجرای قوانین و مقررات جاری، همکاری با دستگاه‌های اجرایی و سایر مراجع ذی‌ربط به‌منظور اجرای قوانین و مقررات مربوطه، ارتباط با اتاق سایر کشورها، شناسایی بازار کالاهای صادراتی ایران در خارج از کشور، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری داخلی در امور تولیدی بالاخص تولید کالاهای صادراتی و کمک به حل و فصل مسائل بازرگانی داخلی و خارجی اعضا نقش مهم و قابل‌ توجهی در رشد و توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کند.

با توجه به در پیش بودن برگزاری انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشور و چهارمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در اسفند ماه ۱۴۰۱ ، بخش خصوصی استان با درک جایگاه فعالان اقتصادی در فرآیند تحولات جاری و نقش تاثیرگذار اتاق‌های بازرگانی در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها، رویکرد خود را معطوف به حضور موثر در این انتخابات کرده است.

بدون شک حضور اعضای با تجربه، فعال و کارآمد به عنوان کاندیدای انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز که با وجود بیش از 3500 واحد تولیدی یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود بر توان مضاعف بخش خصوصی در پیگیری مسائل فعالان اقتصادی خواهد افزود.

بر این اساس ضمن تاکید و دعوت بر شرکت حداکثری اعضا بر این باوریم که اخلاق‌مداری و رعایت خویشتن داری در مباحث انتخاباتی در کنار تضارب آرای اعضا و نقادی منصفانه می‌تواند راهگشای مسائل و مشکلات و دورنمای بهتری برای توسعه اقتصادی کشور و استان البرز باشد.

در پایان منتظر حضور اعضا و فعالان عرصه صنعت و تجارت استان در پای صندوق‌های رای انتخابات چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز خواهیم بود. امیدواریم با انتخاب آگاهانه شاهد بالندگی و مطالبه‌گری شایسته بخش‌خصوصی و اثر آن در اقتصاد کشور و استان باشیم.

ان‌شاء‌الله
پرهام رضایی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز
بهمن‌ماه یک هزار و چهارصد و یک

پاسخ دهید