info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

اعمال بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی‌های مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ برخی از اعضاء انجمن صادرکنندگان البرز

کد خبر: 29797
تاریخ انتشار: 6 دی 1402 - 19:00
با پیگیری دبیرخانه شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز محقق شد؛



به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، با پیگیری دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز، مشکل عدم تقسیط بدهی مالیاتی و بخشودگی جرائم مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ برخی از صادرکنندگان استان البرز رفع شد.


با توجه به عدم تقسیط بدهی مالیاتی و اعمال بخشودگی جرائم مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ برخی از صادرکنندگان استان البرز توسط ادارات امور مالیاتی شهرستان‌های استان، موضوع توسط انجمن صادرکنندگان استان طرح و از طریق اداره کل امور مالیاتی استان پیگیری شد‌.


برخی از اشخاص حقوقی که کالاهای مشمول بند(ص) تبصره(6) قانون بودجه سال 1401 کشور را صادر و در اظهارنامه عملکرد آنان معافیت موضوع ماده 141 قانون مالیات‌های مستقیم ابراز و علیرغم ارسال پیامک، اظهارنامه اصلاحی با منظور نمودن میزان معافیت برای آنان صادر نگردیده است، ادارات امور مالیاتی شهرستان‌ها با استنباط اشتباه از نامه شماره 235/48765د مورخ 1402/07/22 مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از اعمال هرگونه بخشودگی جرائم و یا تقسیط بدهی مالیاتی برای عملکرد سال 1400 مودیان اجتناب می‌نمودند.


این در حالی است که نامه صدرالاشاره مربوط به مالیات عملکرد سال 1401 بوده و در خصوص بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی مالیاتی سال 1400 اشخاص مذکور نمی‌باشد. در نهایت پس از پیگیری دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان از طریق اداره کل امور مالیاتی و همراهی مدیرکل محترم و معاونین ایشان، مشکل مرتفع و امکان برخورداری از بخشودگی جرائم عملکرد و همچنین تقسیط بدهی‌های مالیاتی مربوط به سال ۱۴۰۰ این اشخاص در کلیه ادارات استانی فراهم گردید.

پاسخ دهید