info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

معرفی و اهداف مرکز نوآوری، پژوهش و انرژی

کد خبر: 29532
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

با توجه به نقش نوآوری در رشد و توسعه اقتصادی، امروزه این امر مهم مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است. از این رو ارزیابی های مستمری از توسعه نوآوری و چالش های آن در سطح جهانی صورت می‌گیرد.هدف اصلی نوآوری، ارزش‌آفرینی برای شرکت ها وکسب‌وکارها است که فرصت های بزرگتری را برای بقا، رشد اقتصادی و موفقیت یک شرکت ایفا می کند و تنها روشی است که شرکت ها و کسب وکارها می توانند، یک موقعیت برتر در رقابت را بدست آورند. نوآوري به دليل بهبود مداوم در فرايند و محصول، به عنوان يکی از مهمترين منابع كسب مزيت رقابتي پايدار در محيط هاي پويا در نظر گرفته می شود. بنگاه هايي كه دست به این فرآیند زدند به پيشرفت هايي دست يافتند كه اين پيشرفت‌ها علاوه بر كمك به بقا بنگاه ها، موجب رشد سريعتر، کارآمدتر و سودآورتر آنها نسبت به بنگاه های غیر نوآور شده است.

از این رو با توجه به تغییر و تحولات محیطی، برای دستیابی به عملکرد بالا، رقابت در تجارت بین الملل، بقا و نفوذ در بازارهای دلخواه بین المللی، اتاق بازرگانی البرز با هدف ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به فعالان بخش خصوصی، اعضاء و سایر ذی‌نفعان در حوزه های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و خدمات در بخش نوآوری اقدام به ایجاد مرکز خدمات نوآوری، پژوهش و انرژی در اتاق بازرگانی نموده است.

 

اهداف مرکز خدمات نوآوری و پژوهش

1) بازنگری محصول، فرآیندها، خدمات، مدل کسب و کار، فناوری و توانمندی های سخت افزاری، نرم افزاری و مغز افزاری ویژه اعضای اتاق بازرگانی؛

2) راهبری فکری در حوزه بهبود و یا ابداع خدمات جدید با توجه به نیازهای جدید مشتریان در سطح ملی و بین المللی؛

3) Rebranding : با توجه به بحران موجود ناشی از تحریم های ظالمانه و استقبال کم‌رنگ بازارهای جهانی از برندهای ایرانی Rebranding می تواند با تغییر در لوگو، نام، طراحی یا … در جهت کسب جایگاه بهتر در بازار و عملکرد بهتر در قبال رقبا انجام شود؛

4) ارزیابی توان نوآوری و مقایسه آن با واحدهای مشابه در ایران و سایر کشورهای هدف در جلسات کارگروه نوآوری؛

5) انتقال فناوری و تجهیزات از اروپا و سایر کشورهای دارای تکنولوژی؛

6) بازنگری میزان نوآوری در ارائه خدمات و فرآیندهای کاری بنگاه در فاصله های زمانی مشخص با توجه به نیاز مخاطبین؛

7) برگزاری دوره های تخصصی با اساتید بین المللی در ایران؛

8) اعزام کارشناس خبره آلمانی در واحدهای متقاضی جهت ارائه خدمات مشاوره ای؛

9) برگزاری دوره های MBA  با دانشگاه برلین آلمان ویژه اعضای اتاق بازرگانی؛

10) برگزاری دوره های DPL  با دانشگاه برلین آلمان ویژه اعضای اتاق بازرگانی؛

11) شناسایی Joint اروپایی برای همکاری در تولید؛

12) برگزاری تورهای تخصصی در کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی : با هدف آشنایی با حوزه های کار و شرکت در سمینارهای علمی با رویکرد توسعه فناوری در آن حوزه مشخص.

پاسخ دهید