صورتجلسات شورای گفتگو 1396
جلسه 51 مورخ 1396/12/27 |
||||
دستور جلسه | شرح دستور | مصوبه | خبر جلسه | توضیحات و اقدامات |
بررسی پیشنهاد روسای اتاقهای بازرگانی، تعاون و اصناف استان درخصوص معرفی نمایندگان بخش خصوصی و تعاونی جهت عضویت در دوره جدید شورا به استناد بند (د) ماده (1) دستورالعمل اصلاحی نحوه اداره جلسات استانی |
با توجه به بند 1 دستور جلسه با موضوع بررسی پیشنهاد روسای اتاقهای بازرگانی، تعاون و اصناف استان درخصوص معرفی نمایندگان بخش خصوصی و تعاونی، عضویت آقایان 1- حسین بهشتی ( رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار) 2- محمدمهدی کامکار ( رئیس انجمن همگن شوینده، آرایشی و بهداشتی استان) 3- فیض اله شریفی ( رئیس انجمن صنایع همگن آرد) 4- یداله مالمیر ( رئیس انجمن صنایع همگن نساجی) 5- سیدمحمدباقر رضوی تقوی ( رئیس انجمن همگن گوشت و فرآورده های گوشتی) 6- امیراسماعیل ثقفی نیا (مدیر عامل شرکت درسا دارو ) از بخش خصوصی و آقایان 1- عباسعلی زالی 2- صلاح الدین دلشاد 3- رضا علیخانزاده از بخش تعاون به تصویب رسیده و افراد فوق به مدت یکسال به عضویت شورای گفتگو درآمدند. |
|||
بررسی و تصویب تقویم جلسات شورای گفتگو در سال 1397 |
تقویم جلسات پیشنهادی دبیرخانه شورای گفتگو به تصویب رسیده و مقرر گردید جلسات اصلی شورای گفتگو، روزهای شنبه دوم هر ماه و اولین جلسه سال 1397 در تاریخ 18/1/97 هم زمان با دیدار نوروزی برگزار گردد. |
|||
خارج از دستور |
پیرو مصوبات قبلی از جمله مصوبه بند (5-2) چهل و پنجمین جلسه شورای گفتگو مورخ 24/4/96 در خصوص ضرورت حل مشکل چاه آب انتقالی به شهرک صنعتی نظرآباد و همچنین مصوبه هشتمین جلسه شورای عالی آب مورخ 7/8/92 و نیز تأکید معاونت محترم وزیر نیرو در امور آب و آبفا مبنی بر امکان تغییر کاربری چاههای آب مجاز و فعال کشاورزی به صنعتی و صدور پروانه بهره برداری بنام مالک و نوع مصرف جدید، مقرر گردید سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای استان در اسرع وقت نسبت به تغییر کاربری یک حلقه چاه آب به کلاسه پرونده شماره 2/825/1017 و پروانه تغییر محل شماره 411/11134- د به شهرک صنعتی نظرآباد اقدام نموده و شرکت شهرکهای صنعتی استان ضمن پیگیری موضوع، نتیجه اقدامات انجام گرفته را به دبیرخانه شورا اعلام نمایند. |
|||
بیانات و رهنمودهای جناب آقاي دکتر نجفی استاندار محترم و رياست شورا در خصوص عملکرد سال جاری و تبیین اهداف و برنامه های سال آتی شورای گفتگوی استان |
با تأکید استاندار محترم مقرر گردید بررسی مشکلات ناشی از استخراج و بهره برداری از معادن استان با رویکرد حفظ محیط زیست و صادرات محصول در سال 97 مورد توجه بیشتر قرار گرفته و همچنین با استفاده از نظرات مشاورین ذیصلاح و علاقمند در حوزه افزایش بهره وری از منابع آب و نیز سرمایه گذاری در پروژه های مرتبط با تأمین منابع آب استان اقدام و پیشنهادات کارشناسی در این خصوص از سوی دبیرخانه شورا ارائه گردد. |
|||
جلسه 50 مورخ 1396/12/12 |
||||
دستور جلسه | شرح دستور | مصوبه | خبر جلسه | توضیحات و اقدامات |
بررسی پیشنهادات جلسه کارشناسی امور مالیاتی مورخ 24/11/96 با موضوع رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک |
بند 1 دستور جلسه با موضوع بررسی پیشنهادات جلسه کارشناسی امور مالیاتی مورخ 24/11/96 در خصوص رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک مطرح و مقرر گردید مراتب در جلسه دیگری به ریاست معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری و حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی – اداره کل اقتصاد و دارایی – شورای هماهنگی بانکها- سازمان صنعت، معدن و تجارت- خانه صنعت و معدن و دبیرخانه شورای گفتگو مورد بررسی مجدد قرار گرفته و نتایج به عنوان مصوبات شورای گفتگو تلقی و اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد. بر همین اساس جلسه ای در تاریخ 14/12/96 تشکیل و پیشنهادات ارائه شده عیناً به شرح ذیل به تصویب رسید: 1_ در خصوص پرونده های مالیاتی مربوط به تراکنش های بانکی عملکرد سال 1390 که از طرف سازمان امور مالیاتی استان و در راستای اجرای دستورالعمل شماره 505/95/200 مورخ 4/2/1395 ( که در سال 1395 ابلاغ شده ) رسیدگی و تشخیص گردیده اند، به منظور رعایت عدالت مالیاتی پیشنهاد می گردد، مطابق حد آستانه در نظر گرفته شده جدید ( بیشتر از پنجاه میلیارد ریال) در هیأتهای حل اختلاف مالیاتی مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد. 2_ پیشنهاد می گردد هنگام ارائه اطلاعات مربوط به تراکنش های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی، مفاد بندهای 1 الی 9 نحوه رسیدگی و تشخیص درآمد مشمول مالیات، دستورالعمل مذکور توسط مأمورین محترم مالیاتی مورد توجه قرار گیرد. 3_ با توجه به اینکه دستورالعمل تکمیلی نحوه رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک به شماره 525/96/200 مورخ 2/10/1396 که پیرو دستورالعمل شماره 505/95/200 مورخ 4/2/95 از طرف سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص رسیدگی به مالیات عملکرد سالهای 91 الی 94 با اتخاذ ملاک از حد آستانه تعیین شده برای دریافت اطلاعات انواع حسابهای بانکی اشخاص حقیقی موضوع ماده (8) آئین نامه اجرایی تبصره (5) ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم برای جمع گردش بدهکار و بستانکار مجموع حسابهای بانکی اشخاص حقیقی در طی یکسال بیشتر از پنجاه میلیارد ریال (000/000/000/50 ریال) صادر شده است، لذا پیشنهاد می گردد در جهت رعایت حقوق شهروندی و عدالت مالیاتی، دستورالعمل مذکور از سال 1396 اجرایی شود و طی این مدت نسبت به اطلاع رسانی و بسترسازی لازم در جهت مدیریت تراکنشهای بانکی و نگهداری اسناد و مدارک مربوطه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و کلیه مشتریان سیستم بانکی اقدام لازم صورت پذیرد. 4_ پیشنهاد می گردد، رسیدگی پرونده های مالیاتی مربوط به تراکنش های بانکی مشکوک در خصوص اشخاص حقیقی و حقوقی همزمان با رسیدگی به دفاتر قانونی آنها صورت پذیرفته تا در صورت وجود اسناد و مدارکی دال بر ارتباط بین تراکنش های انجام گرفته و بنگاه اقتصادی مربوطه، مراتب در رسیدگی های قانونی مورد توجه قرار گیرد. |
|||
بررسی پیشنهادات جلسه کارشناسی با موضوع بررسی نامه کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و امور گمرکی اتاق بازرگانی البرز در خصوص مشکلات گمرکات استان البرز مورخ 30/8/96 |
پیشنهادات جلسه کارشناسی مورخ 30/8/96 با موضوع بررسی نامه کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و امور گمرکی اتاق بازرگانی البرز در خصوص مشکلات گمرکات استان البرز مطرح و به شرح ذیل به تصویب رسید: 1_ به منظور آگاهی بیشتر فعالان اقتصادی استان از امکانات و ظرفیتهای موجود گمرکات استان البرز پیشنهاد می گردد ضمن اطلاع رسانی از طرق مختلف و توسط تمام دستگاههای اجرایی مرتبط، سمینارهای آموزشی مربوط به امور گمرکی نیز بصورت مستمر توسط اتاق بازرگانی و با همکاری اداره کل گمرکات استان البرز برگزار گردد. 2_ با توجه به استقرار ساختمان اداره کل گمرکات استان البرز در محدوده منطقه ویژه اقتصادی پیام و وجود محدودیت های فراوان در دسترسی مراجعین به محل گمرک و نظر به ماهیت خدماتی اداره کل گمرکات استان که دسترسی سهل و آسان یکی از الزامات و ضروریات آن می باشد ، پیشنهاد می گردد ابتدا در خصوص طراحی و اجرای راه دسترسی مناسب و مجزا برای گمرک اقدام لازم صورت پذیرفته و متعاقباً با پیش بینی اعتبارات لازم و جانمایی مناسب، ساختمان اداری مجزا برای اداره کل گمرک استان البرز احداث گردد. 3_ تمهیدات لازم در خصوص رفع مشکل کمبود انبارهای مسقف و استفاده از امکانات جنبی و تجهیزات لازم و همچنین توسعه خدمات تخلیه و بارگیری توسط اداره کل گمرک استان پیش بینی شود. 4_ با توجه به ضرورت فعالیت کامل پنجره واحد گمرک و تجارت فرامرزی به منظور تسهیل امور و در راستای توسعه صادرات استان پیشنهاد می گردد دستگاههای اجرایی مرتبط هماهنگی و همکاری کامل با اداره کل گمرک البرز را بعمل آورند. |
|||
خارج از دستور |
1_ پیرو مصوبه بند (4) چهل و چهارمین جلسه شورای گفتگو مورخ 20/3/96 با موضوع ضرورت تسریع در تشکیل اتحادیه تخصصی فروشندگان نهاده های کشاورزی استان مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در اسرع وقت نسبت به تشکیل اتحادیه صنفی فروشندگان نهاده های کشاورزی (کود، سم، بذر و نهال ) با هر تعداد عضو اقدام نموده و نتیجه در جلسات آتی شورا ارائه گردد. 2_ با توجه به اینکه راه اندازی پایانه صادراتی و نمایشگاه دائمی استانمصوبه سفر هیأت محترم دولت و تکلیف استانی می باشد، لذا مقرر گردید کلیه دستگاههای اجرایی ذیربط و همچنین هیأت مدیره و سهامداران سایت نمایشگاهی استان نسبت به انجام تعهدات و وظایف قانونی خود در این خصوص اقدام نموده و وضعیت هر دو پروژه تا پایان سال جاری تعیین تکلیف گردد. |
|||
جلسه 49 مورخ 1396/11/14 |
||||
دستور جلسه | شرح دستور | مصوبه | خبر جلسه | توضیحات و اقدامات |
خارج از دستور |
1_ در اجرای تصویب نامه شماره 62111/ت 51052 هـ مورخ 25/5/95 هیأت محترم وزیران و اختیارات تفویض شده از سوی رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور و با توجه به ایام ا... دهه مبارک فجر و در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ، حمایت از فعالیتهای اقتصادی مولد، ارتقاء فضای کسب و کار، حمایت از تولید و اشتغال پایدار و با توجه به اقدامات انجام گرفته در برخی استانها از جمله اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، سمنان و خراسان شمالی، مقرر گردید کلیه مودیان مالیاتی استان که اصل بدهی خود را در حوزه قوانین مالیاتهای مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال پرداخت نمایند، مشمول 100% بخشودگی جرائم قابل بخشش قرار گرفته و حتی المقدور این امر در ادارات شهرستانی نیز انجام گیرد. 2_ با عنایت به تکلیف ادارات کل استانی امور اقتصادی و دارایی بر ایجاد هیأت موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم توسط مقام عالی وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی، مقرر گردید مدیرکل محترم امور اقتصادی و دارایی البرز نیز تا پایان سال نسبت به انجام هر گونه هماهنگی و ایجاد هیأت مذکور در استان اقدام نموده، بنحویکه از ابتدای سال 1397 شکایات احتمالی مودیان مالیاتی در هیأت مذکور مورد رسیدگی قانونی قرار گیرد. |
|||
بررسی پیشنهادات جلسات کارشناسی تأمین اجتماعی مورخ 6/10/96 و 26/10/96 با موضوع اصلاح برخی از رویه های جاری در انجام حسابرسی از دفاتر قانونی فعالان اقتصادی استان پیرو مصوبه بند (2-6) چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگو مورخ 16/10/96 |
بند 1_ دستورجلسه با موضوع بررسی پیشنهادات جلسه کارشناسی تأمین اجتماعی مورخ 6/10/96 و 26/10/96 با موضوع اصلاح برخی از رویه های جاری در انجام حسابرسی از دفاتر قانونی فعالان اقتصادی استان پیرو مصوبه بند (2-6) چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگو مورخ 16/10/96 مطرح و پیشنهادات ارائه شده به شرح ذیل به تصویب رسید: 1_ مفاد مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مورخ 26/4/96 بطور کامل توسط سازمان تأمین اجتماعی و موسسه حسابرسی رعایت گردیده بنحویکه در طول سال جاری صرفاً دفاتر قانونی سال 95 مورد رسیدگی قرار گرفته و تأمین اجتماعی استان البرز مراتب را جهت اجرای دقیق به شعب مربوطه اعلام تا درخواستهای قبلی ارسالی به موسسه حسابرسی نیز اصلاح گردند. 2_ نظر به اینکه بر اساس بررسی های انجام گرفته توسط اتاق بازرگانی و اعلام برخی از فعالان اقتصادی استان، لزوم رسیدگی حسابرسان تأمین اجتماعی در زمان حسابرسی از دفاتر قانونی صرفاً محدود به سرفصل مرتبط با حقوق و مزایای کارکنان، تاکنون مورد توجه و عنایت قرار نگرفته و کلیه سرفصل ها از جمله موجودی مواد و کالا و ... مورد رسیدگی قرار می گیرد، لذا اجرای کامل و دقیق مصوبه شصت و پنجمین جلسه شورای گفتگو مورخ 16/12/95 مورد انتظار بوده و می بایست بطور دقیق رعایت گردد. 3_ نظر به اینکه بر اساس مصوبات متعدد شورای گفتگوی استان از جمله بند (3-1) چهلمین جلسه مورخ 2/11/95- بند (1-1) سی و نهمین جلسه مورخ 4/10/95 و بند (2-6) چهل و هشتمین جلسه مورخ 16/10/96 و درخواستهای واصله به اتاق بازرگانی ، نحوه اجرای مواد 38، 41 و 47 قانون تأمین اجتماعی و همچنین بخشنامه های 14 لغایت 9/14 و 11 لغایت 3/11 جدید درآمد با ابهاماتی مواجه می باشد و تکلیف فعالان اقتصادی به اخذ مفاصاحساب از قراردادها و صورت حسابهای مشتریان خود باعث کاهش چالاکی و پرت هزینه و زمان آنان می گردد، لذا در جهت تسهیل اجرای مواد مذکور پیشنهاد می گردد: الف_ با توجه به تصریح در بند الف -2 بخش سوم بخشنامه 3/11 مبنی بر عدم ثبت هزینه های کسر شده توسط واگذارندگان کار( معادل 5 درصد هر صورت وضعیت یا صورتحساب )در زمان انجام حسابرسی و لزوم تنظیم کاربرگ شماره (3) ، متأسفانه این امر با گذشت حدود 2 سال از زمان صدور بخشنامه مذکور توسط موسسه حسابرسی عملیاتی نمی گردد و اجرایی شدن این امر تأثیر قابل توجهی در کاهش نارضایتی فعالان اقتصادی استان خواهد داشت، لذا اجرای دقیق و کامل بند فوق الاشاره مورد درخواست جدی می باشد. ب_ تا زمان اجرایی شدن بند قبل توسط موسسه حسابرسی، اعضاء هیأت های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی در صدور آراء خود مفاد بند مذکور را مورد توجه قرار دهند. زیرا در صورت عدم اجرای بندهای اشاره شده، حق بیمه بصورت مضاعف یک بار از طریق ردیف پیمانکاری و بار دوم در قالب حسابرسی از دفاتر قانونی واگذارنده مطالبه می گردد، لذا پیش بینی تمهیدات لازم جهت عملیاتی شدن بخشنامه مذکور ضروری بوده و اتاق بازرگانی نیز با هماهنگی سازمان تأمین اجتماعی، آموزش های مربوطه را برای تمامی اعضاء هیأتهای بدوی و تجدیدنظر وصول مطالبات تأمین اجتماعی اجرا نماید. 4_ با توجه به مفاد ماده 38 قانون تأمین اجتماعی و تبصره الحاقی آن مصوب 26/2/72 و نظر به اینکه عبارت قرارداد، منصرف از صورت حساب و فاکتور بوده و خاتمه، تعلیق و یا فسخ قرارداد از اوصاف صورت حساب و فاکتور نمی باشد، همچنین بر اساس بند 3-3 بخشنامه 11 جدید درآمد، وجوه پرداختی به اشخاص حقیقی و حقوقی و کارگاههای صنفی، صنعتی و فنی فاقد قرارداد می بایست به ستون مربوطه در کاربرگ شماره 2 و کاربرگ نهایی درج گردد و از طرفی سازمان تأمین اجتماعی اجرای ماده 38 و تبصره الحاقی آن را به کلیه هزینه ها اعم از اینکه در قالب قرارداد باشد یا نباشد تعمیم داده و با صدور بخشنامه 3/11 جدید درآمد تسهیلات پیش بینی شده برای خدمات ارائه شده از طریق فاکتور رسمی را حذف و با درج عبارت « بدون ماهیت سفارش کار و ساخت پیمانکاری» خدمات ارائه شده در قالب فاکتور رسمی را نیز مشمول کسر حق بیمه دانسته است، لذا پیشنهاد می گردد، با احیاء بخشنامه 11 جدید درآمد، خدماتی که از طریق فاکتور رسمی صورت می گیرد در زمان حسابرسی از شمول پرداخت حق بیمه خارج گردیده و به این ترتیب برداشتهای متفاوت از ماهیت پیمانکاری اصلاح و رویه واحدی در جریان انجام حسابرسی اعمال گردد. بدیهی است این موضوع تا هنگام تعیین تکلیف مغایرت بند (3-3) بخشنامه 11 جدید درآمد و کلیات بخشنامه 3/11 جدید درآمد با ماده 38 قانون و تبصره الحاقی آن می بایست عملیاتی گردد. |
|||
بررسی رونوشت نامه شماره 24419 مورخ 30/9/96 ریاست محترم هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با موضوع راهکار سوددهی بخش هوایی و آسیب شناسی قیمت سوخت |
بند (2) دستورجلسه با عنوان بررسی رونوشت نامه شماره 24419 مورخ 30/9/96 ریاست محترم هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با موضوع راهکار سوددهی بخش هوایی و آسیب شناسی قیمت سوخت مطرح و با توجه به ظرفیتهایی بالقوه پیام و پیرو مصوبات قبلی شورای گفتگو مقرر گردید؛ موضوع اصلاح تصویب نامه شماره 26096/ت51920 هـ مورخ 27/2/94 هیأت محترم وزیران در خصوص تعدیل نرخ سوخت برای هواپیماهای باری ( کارگو) از طریق شورای گفتگوی مرکز پیگیری گردد. |
|||
جلسه 48 مورخ 1396/10/16 |
||||
دستور جلسه | شرح دستور | مصوبه | خبر جلسه | توضیحات و اقدامات |
بررسی مصوبات جلسه کمیته کارشناسی مورخ 10/8/96 در خصوص بررسی اجرای حکم بند (د) ماده 11 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مبنی بر تعیین مصادیق امتیازات تخصیص یافته به بخشهای تعاونی و خصوصی (پیرو مصوبه بند (2) چهل و هفتمین جلسه شورای گفتگو) |
بند 1 دستور جلسه با موضوع بررسی مصوبات جلسه کمیته کارشناسی مورخ 10/8/96 در خصوص بررسی اجرای حکم بند (د) ماده 11 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مبنی بر تعیین مصادیق امتیازات تخصیص یافته به بخشهای تعاونی و خصوصی پیرو مصوبه بند (2) چهل و هفتمین جلسه شورای گفتگو مورخ 24/7/96 مطرح و پیشنهادات ارائه شده به شرح ذیل به تصویب رسید: الف- سطح استانی: 1_ جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان سازمانهای جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در محل سازمان برنامه و بودجه استان تشکیل و مطالب طرح شده از سوی نظام مهندسی کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتیجه به دبیرخانه شورا ارسال گردد. 2_ اطلاع رسانی لازم در خصوص معرفی قابلیت ها ، مزایای قانونی و نحوه استفاده واجدین شرایط جهت بهره برداری از سامانه Setad.ir و سایر موارد مرتبط، از طریق دستگاههای اجرایی و تشکلهای قانونی بخش خصوصی استان انجام گرفته و در صورت مواجهه با مشکلات موردی ، مراتب به دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اعلام گردد. 3_ با توجه به ظرفیت های مناسب طراحی شده در سامانه Setad.ir و نظر به اینکه درصد قابل توجهی از دستگاههای اجرایی و شهرداری های استان در انتخاب طرف معاملات خود از سامانه مذکور استفاده نمی نمایند، لذا پیشنهاد می گردد تمام دستگاههای اجرایی به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخشهای خصوصی با جدیت بیشتری در جهت شناسایی آن تلاش نمایند. 4_ تمهیدات لازم جهت تأسیس شرکتهای تعاونی توسعه عمران شهرستانها در سطح استان پیش بینی گردیده و شرکتهای مذکور در اسرع وقت با همکاری معاونت های عمرانی فرمانداریها تشکیل گردد. ضمناً دستگاههای اجرایی در واگذاری پروژه ها و سایر معاملات خود از توان و ظرفیت این شرکتها بصورت شرایط ترک تشریفات استفاده نمایند. 5_ با توجه به نامه شماره 22315 مورخ 20/8/96 اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ویژگی های بخش تعاونی و امتیازات قانونی در نظر گرفته شده در جهت تقویت و بالندگی این بخش مقرر گردید، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اتاق تعاون استان ضمن بررسی میدانی، گزارشی از میزان بهره مندی شرکتهای تعاونی استان از امتیازات قانونی پیش بینی شده در قوانین موجود شامل : قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب 13/6/70 مجلس شورای اسلامی- قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 8/11/86- سند توسعه بخش تعاون مصوب 6/10/91 هیأت محترم وزیران و قانون تأسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی مصوب 28/9/89 مجلس شورای اسلامی را تهیه و جهت پیگیری های بعدی به دبیرخانه شورای گفتگو ارائه نمایند. ب- سطح ملی: 1_ در برگزاری مناقصات توسط دستگاههای دولتی به ویژه پروژه های اجرایی بخش کشاورزی در حوزه آب و خاک، منابع طبیعی و محیط زیست که در سامانه Setad.ir اعلام می گردد، علاوه بر رتبه بندی انجام گرفته توسط سازمان برنامه و بودجه، رتبه بندی انجام گرفته توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز مورد پذیرش واقع گردیده و شرکتهای دارای رتبه بندی نظام مهندسی کشاورزی بتوانند در برگزاری مناقصات مذکور شرکت نمایند. 2_ با عنایت به وجود تعارض و تداخل در ماده 79 قانون محاسبات عمومی کشور با مواد 22 و 27 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، پیشنهاد می شود موضوع اصلاح و یا حذف ماده 79 قانون فوق الاشاره از طریق مبادی ذیربط پیگیری گردد. 3_ قوانین مربوط به ترک تشریفات قانونی در برگزاری مناقصات توسط دستگاههای دولتی به نفع فعالان بخش تعاونی و خصوصی بازنگری گردیده و به حداقل ممکن برسد. 4_ تقویت و توانمندسازی شرکتهای تعاونی از ابعاد مختلف به ویژه مالی، فنی، مدیریتی و ... و ورود شرکتهای مذکور به بخشهای اجرایی و عمرانی کشور و ارائه خدمات فنی و مهندسی در دستور کار اتاق تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاههای مرتبط قرار گرفته و اقدامات عملی در این خصوص طراحی و اجرا گردد. 5_ طرح هوشمندسازی سامانه Setad.ir و پیش بینی امتیازات بیشتر در شرایط مساوی برای بخشهای تعاونی و خصوصی در همان سامانه اجرایی گردیده و در خصوص اجرای پروژه های محلی و روستایی امتیازات ویژه ای برای پیمانکاران و شرکتهای بومی و منطقه ای طراحی و در سامانه مذکور لحاظ گردد. 6_ با توجه به آئین نامه اجرایی نحوه رتبه بندی مراکز موضوع تبصره (6) ماده (2) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی ( تصویب نامه شماره 89219/ت/46991 هـ مورخ 3/10/91 هیأت محترم وزیران) پیشنهاد می گردد در خصوص عملیاتی شدن تبصره 6 ماده 2 قانون مذکور با موضوع «ملاك عمل قرار دادن رتبه بندي سازمانهاي نظام مهندسي کشاورزی و دامپزشكي در انعقاد قرارداد و ارجاع کارهاي دولتي به مراکز موضوع اين ماده » اقدامات لازم و بایسته از سوی دستگاههای اجرایی مرتبط انجام گیرد. 7_ نامه های اجرایی و نظام نامه های خود را با اهداف حمایت واقعی از تشکیل و توسعه شرکتهای تعاونی، هماهنگ و منطبق نموده و خدمات و تسهیلات ویژه ای برای شرکتها و اتحادیه های تعاونی خصوصاً آنهایی که در مناقصات، مزایدات و واگذاری ها شرکت می نمایند در نظر بگیرند. 8_ با توجه به ویژگی های بخش تعاونی و امتیازات قانونی در نظر گرفته شده در جهت تقویت و بالندگی این بخش در قوانین مختلف از جمله قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران- قانون اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی، سند توسعه بخش تعاون ( مصوبه هیأت محترم وزیران) و قانون توسعه عمران شهرستانی، پیشنهاد می گردد وزارت محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه اتاق تعاون کشور ضمن بررسی میدانی و اخذ گزارشات استانی در خصوص میزان بهره مندی بخش تعاونی از امتیازات قانونی مصرح در قوانین مذکور بررسی های لازم را بعمل آورده و در صورت وجود مشکلات احتمالی در جهت رفع آنها اقدام نمایند. |
|||
بررسی مصوبات جلسه کمیته کارشناسی تأمین اجتماعی مورخ 23/6/96 با موضوع پیشنهاد اصلاح برخی از رویه های حسابرسی از دفاتر قانونی فعالان اقتصادی بخش خصوصی |
بند 2 دستور جلسه با موضوع بررسی مصوبات جلسه کمیته کارشناسی تأمین اجتماعی مورخ 23/6/96 با موضوع پیشنهاد اصلاح برخی از رویه های حسابرسی از دفاتر قانونی فعالان اقتصادی بخش خصوصی مطرح و پیشنهادات ارائه شده به شرح ذیل به تصویب رسید: 1_ با توجه به اینکه ارائه پيش نويس گزارش نهایی حسابرسی از دفاتر قانونی فعالان اقتصادی به مودیان در ساير دستگاهها از جمله سازمان امور مالياتي جاری بوده و عمدتاً پس از ملاحظه پيش نويس و ارائه توضيحات كارفرما، بسياري از ابهامات مطروحه برطرف می گردد، لذا پیشنهاد می گردد این رویه در تنظیم گزارشات حسابرسی سازمان تامین اجتماعی نیز ملاک عمل قرار گیرد. 2_ با توجه به رويه برخي شركتها مبنی بر ضمیمه نمودن اسناد هزینه در سند پرداخت (به جاي سند هزينه) که در بسیاری از مواقع با طرح عنوان عدم وجود مستندات توسط حسابرسان، باعث طبقه بندی و درج آنها در ستون مشمول کسر حق بیمه و ايجاد بدهيهاي كلانبرای کارفرمایان می گردد، لذا پیشنهاد می شود بازرسان محترم در زمان حسابرسی بیمه ای مستندات اسناد پرداخت را نیز کنترل نمایند. 3_ با توجه به برون سپاری بخشی از حسابرسی دفاتر قانونی فعالان اقتصادی توسط موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی،پیشنهاد می گرددبه منظور جلوگیری از ايجاد بدهيهاي غیرواقعی، بازرسان موسسه حسابرسی حائز حداقل استانداردهای مورد نیاز این امر مهم از جمله مدارک حرفه ای حسابداری و حسابرسی بوده و در برنامه های آموزشی لازم شرکت نموده باشند. 4_با توجه به اینکهدر پاره ای موارد، حسابرسان تأمین اجتماعی تلقی خود از ماهيت هزينه هاي انجام شده را جايگزين شرح سند كارفرما مينمايند، لذا به منظور کاهش اختلافات فيمابين سازمان تأمين اجتماعي و كارفرمايان در هیأت های تشخیص و تجدیدنظر وصول مطالبات ،پیشنهاد می گردد در کاربرگهای رسیدگی حسابرسان تأمین اجتماعی، دو ستون مجزا جهت درج شرح سند یکی بر اساس اسناد مالی کارفرماو دیگری بر اساس نوع تشخیص حسابرس پیش بینی گردد. 5_ با توجه به اینکهبعضی از گزارشات حسابرسی بیمه ای دارای چند صد یا چندین هزار صفحه کاربرگ و مستندات میباشد که با فرمت PDF یا عکس به کارفرما ارائه میگردد و این موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیده برای کارفرمایان در تهیه لوایح دفاعیه و کنترل اجرای صحیح آراء صادره در هیأتها، اعضاء هیأتهای تشخیص مطالبات بدوی و تجدیدنظر از حیث رسیدگی به جزئیات اعتراض کارفرما و تصمیم اتخاذ مناسب و کارشناسان شعب از حیث پیاده سازی آرا میگردد، لذا پیشنهاد می شود یک نسخه از جداول Excel کاربرگهای حسابرسی شده به کارفرما تحویل و زیرساختهای لازم جهت ارائه جزئیات تجدید محاسبات حق بیمه ناشی از حسابرسی توسط سازمان تأمین اجتماعی فراهم گردد. 6_ در خصوص موضوع معطوف بودن مفاد نامه شماره 50432 مورخ 31/4/96 ستاد اقتصاد مقاومتی برای حسابرسی از دفاتر سالهای 94 و 95 و طرح مشکلات موردی از طرف فعالان اقتصادی استان و نیز بخشنامه داخلی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص تصميم به حسابرسي دفاتر كارفرمايانيكه پرسشنامه حسابرسي آنان تا تاریخ 31/6/96 صادر گردیده و همچنین تعیین ابعاد دقیق عبارت « ماهیت پیمانکاری » مقرر گردید مراتب مجدداً درجلسه ای با حضور نمایندگان محترم موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی بررسی و پیشنهاد کارشناسی در جلسات آتی شورا مطرح گردد. |
|||
جلسه 47 مورخ 1396/07/24 |
||||
دستور جلسه | شرح دستور | مصوبه | خبر جلسه | توضیحات و اقدامات |
خارج از دستور |
تفاهم نامه تنظیم شده بین اداره کل استاندارد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با موضوع رفع موازی کاری و افزایش همکاری های فی ما بین برای ارتقای ایمنی، سلامت و استانداردهای فرآورده های غذایی،آرایشی، بهداشتی، سلولزی بهداشتی، ملزومات و تجهیزات پزشکی با هدف انجام تکالیف قانونی هر دو سازمان با کمترین هزینه برای سازمانها و واحدهای تولیدی پیرو مصوبه بند (1) چهل و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، مبادله گردیده و ضمن تأیید مفاد تفاهم نامه ،نسبت به اجرای دقیق آن در جهت روان سازی امور و ارتقاء فضای کسب و کار استان تأکید گردید. |
|||
بررسی مصوبات جلسه کارشناسی مورخ 22/5/96 در خصوص بررسی اجرای حکم بند (د) ماده 11 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مبنی بر تعیین مصادیق امتیازات تخصیص یافته به بخشهای تعاونی و خصوصی ( پیرو مصوبه بند (1) هشتمین جلسه کارگروه شورای گفتگو مورخ 26/10/95) |
در خصوص بند (1) دستورجلسه با موضوع بررسی پیشنهادات جلسه کارشناسی مورخ 22/5/96 در خصوص اجرای حکم بند (د) ماده 11 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مقرر گردید مراتب در یک جلسه کارشناسی دیگر مجدداً بررسی و در جلسه آتی شورا طرح گردد. |
|||
پیشنهاد اصلاح ماده 6 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص اجرای ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده پیرو مصوبه دوازدهمین جلسه هم اندیشی هیأت رئیسه اتاق بازرگانی و مدیران شهرک های صنعتی البرز |
در خصوص بند (2) دستورجلسه با موضوع پیشنهاد اصلاح ماده (6) قانون برنامه ششم توسعه در خصوص نحوه توزیع عوارض ناشی از اجرای ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز مقرر گردید موضوع در یک جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی استان و سایر دستگاههای مرتبط بررسی و نتیجه در جلسه آتی شورا مجدداً طرح گردد. |
|||
استماع بیانات سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان |
با عنایت به برگزاری مشترک جلسه شورای گفتگو با جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان و ایراد سخنرانی توسط جناب آقای دکتر سجادی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان، مقرر گردید دستگاههای اجرایی مربوطه به همراه اتاق بازرگانی البرز در خصوص برگزاری و حضور پررنگ در نمایشگاههای بازرگانی هر دو کشور و خواهرخواندگی یکی از استانهای کشور ارمنستان با استان البرز پیگیری های لازم را بعمل آورند. |
|||
جلسه 46 مورخ 1396/05/21 |
||||
دستور جلسه | شرح دستور | مصوبه | خبر جلسه | توضیحات و اقدامات |
ارائه گزارش مربوط به آخرین وضعیت شرکت توسعه صادرات استان، مشکلات موجود و پیشنهادات اجرایی در جهت تسهیل امور توسط جناب آقای دکتر سریزدی |
با توجه به ارائه گزارش آخرین وضعیت شرکت توسعه صادرات استان و پیشنهاد تصویب و احداث شهرکهای صنعتی تخصصی نساجی و پتروشیمی در استان البرز و نظر به پیش بینی تأمین سرمایه جهت احداث دو شهرک مذکور از طریق منابع داخلی و سرمایه گذاری خارجی(کشور ترکیه)، مقرر گردید موضوع از طریق مبادی ذیربط (شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز) پیگیری گردد. |
|||
طرح دیدگاهها و نقطه نظرات کارشناسی شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنعتی استان ، بازاریابی و فروش محصولات و ... توسط جناب آقای دکتر شاهمرادی
|
گزارش مربوط به طرح دیدگاهها و نظرات شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندیهای تولیدی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان البرز توسط مدیرعامل محترم شرکت مذکور ارائه و نسبت به برگزاری باشکوه نمایشگاه فوق الذکر تأکید گردید. |
|||
خارج از دستور |
1_ در خصوص مشکلات طرح شده توسط مدیریت و نمایندگان محترم بازار مبل امام علی (ع) و شرکت صنایع غذایی بهروز نیک مقرر شد مراتب از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری گردد. 2_ مقرر شد موضوعات مطروحه در جلسات شورای گفتگو ابتدا در کمیته های کارشناسی و کارگروه ذیل شورا بررسی و مطالب همراه با گزارشات کارشناسی و پیشنهادات اجرایی مطابق دستورالعمل اصلاحی نحوه اداره جلسات استانی شورای گفتگو در صحن علنی شورا مطرح گردد. |
|||
جلسه 45 مورخ 1396/04/24 |
||||
دستور جلسه | شرح دستور | مصوبه | خبر جلسه | توضیحات و اقدامات |
خارج از دستور |
1_ گزارش سفر هیأت تجاری استان به کشورهای آلمان، لهستان و استونی توسط استاندار محترم ارائه و مقرر شد اتاق بازرگانی و سایر دستگاههای اجرایی و تشکلهای مرتبط با استفاده از تمام ظرفیتهای خود در خصوص نتایج سفر و تفاهم نامه های امضاء شده به منظور استفاده فعالان اقتصادی از فضای مثبت ایجاد شده بصورت موثر اطلاع رسانی نمایند. 2_ با توجه به گزارش ارائه شده توسط مدیرعامل محترم شرکت نمایشگاههای بین المللی استان و اقدامات انجام شده در خصوص اجرای این پروژه مهم و زیربنایی استان، مقرر گردید اولاً سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از طریق سازمان توسعه تجارت مشکلات مربوط به صدور مجوزهای لازم را پیگیری نمایند. ثانیاً موضوع تأمین زمین موردنیاز با قیمت منطقه ای و یا حداقل قیمت کارشناسی و پرداخت آن بصورت اقساط بلندمدت توسط اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری گردد. 3_ گزارش مربوط به برگزاری همایش پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور و پیشنهاد برپایی نمایشگاهی از تولیدات استان در این حوزه در قالب PowerPoint توسط معاونت محترم غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز ارائه و مقرر گردید : 3-1- همایش یک روزه با عنوان “پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور با رویکرد حمایت از تولید محصولات داخلی در سال تولید و اشتغال“ با حضور استاندار محترم و دعوت از مقامات کشوری، متخصصین مربوطه، نهادها، ارگانها، سازمانها و... با هدف دستیابی به بهترین راهکارهای نظری، عملی و تجربی جهت پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور و استفاده از تجربیات موفق همه نهادها، ارگانها، سازمانها و معاونتهای غذا و دارو سراسر کشور جهت تصویب موثرترین راه های پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور برگزار گردد. 3-2- همزمان با برگزاری نمایشگاه، توانمندی های تولیدی استان معرفی گردیده و تا حد امکان ایجاد ارتباط و پیوند میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان استانی و کشوری مورد توجه قرار گیرد. 3-3- زیانهای متعدد قاچاق کالا از دیدگاه های اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و.. بصورت عمومی فرهنگ سازی شده و موثرترین روشهای رسانه ای و اطلاع رسانی همگانی در کشور توسط دستگاههای مرتبط پیگیری گردد. 4_ به جهت اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی و شرایط پسابرجام مقرر گردید بحثهای کارشناسی در حوزه اقتصاد مقاومتی، تبعات ناشی از محدودیت واردات کالای مشابه تولید داخل و نقش پررنگ دستگاههای نظارتی در تحویل کالای باکیفیت به مصرف کننده در دستورکار کارگروه شورای گفتگو قرار گرفته و نتایج در صحن علنی شورای گفتگو ارائه گردد. 5_ با توجه به نیاز استان جهت اجرای طرحهای توسعه ای و ایجاد اشتغال پایدار در حوزه های مختلف و پیرو اقدامات و پیگیریهای انجام گرفته قبلی از طرق مختلف، موضوع تأمین آب شرب استان از طریق انتقال از سایر استانها و یا از طریق منابع داخلی استان که در حال حاضر به استان تهران منتقل می شود و همچنین آب مصرفی در حوزه کشاورزی، خدماتی و صنعتی از طریق انتقال پساب فاضلاب تهران از طریق شورای گفتگوی مرکز پیگیری گردد. |
|||
بررسی مصوبات بند (1) و (3) یازدهمین جلسه کارگروه شورای گفتگو مورخ 8/3/96 با موضوع طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و مشکل کمبود آب واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی نظرآباد |
مصوبات بند (1) یازدهمین جلسه کارگروه شورای گفتگو مورخ 8/3/96 در خصوص طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی به شرح ذیل به تصویب رسیده و مقرر گردید دبیرخانه شورا پیگیری های لازم را انجام دهد. 1_ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در اسرع وقت « دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی » را به دبیرخانه شورای گفتگو ارسال تا اطلاع رسانی لازم از طرق مختلف جهت اطلاع و بهره برداری متقاضیان و واحدهای تولیدی پذیرنده انجام گیرد. 2_ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دعوت از صاحب نظران و متخصصین موضوع، ضمن تشکیل اتاق فکر و جلسات کارشناسی، نقاط ضعف احتمالی طرح را احصاء و حداکثر طی مدت یکماه نتیجه را به دبیرخانه شورای گفتگو ارسال نماید. 3_ کلیه اعضاء محترم نقطه نظرات کارشناسی و پیشنهادات خود را در خصوص مباحث مختلف طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی تا قبل از برگزاری جلسه آتی کارگروه به دبیرخانه ارسال نمایند. مصوبات بند (3) یازدهمین جلسه کارگروه شورای گفتگو مورخ 8/3/96 در خصوص مشکل کمبود آب واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی نظرآباد به شرح ذیل اصلاح و به تصویب رسید: 1_ پیرو مصوبه ستاد تسهیل، مشکل شرکت صنایع نساجی اطلس بهدیس واقع در شهرک صنعتی نظرآباد حداکثر تا یک ماه آینده توسط شرکت آب منطقه ای البرز حل و نتیجه به دبیرخانه شورا اعلام گردد. 2_ به منظور حل مشکل تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی نظرآباد و با توجه به سوابق قبلی در خصوص خرید یک حلقه چاه آب توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز جهت انتقال به شهرک صنعتی مذکور مقرر گردید، در اسرع وقت جلسه ای در دفتر معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تشکیل و مشکلات اداری چاه فوق الذکر توسط شرکت آب منطقه ای البرز مرتفع گردیده و شرکت شهرک های صنعتی استان نیز بلافاصله نسبت به حفر و تجهیز چاه در شهرک صنعتی مذکور اقدام نماید. 3_ دستگاههای اجرایی متولی صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت – جهاد کشاورزی- اتاق اصناف- اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان به همراه شرکت شهرکهای صنعتی استان ضمن بررسی کارشناسی، نیاز واقعی آب بخش مربوط به خود به منظور تأمین وضع موجود و همچنین سنوات آتی را با توجه به اسناد فرادستی ملی و توسعه ای استان احصاء و در شورای حفاظت از منابع آب استان پیگیری نمایند.
|
|||
جلسه 44 مورخ 1396/03/20 |
||||
دستور جلسه | شرح دستور | مصوبه | خبر جلسه | توضیحات و اقدامات |
خارج از دستور |
1_ با توجه به گزارش ارائه شده توسط نمایندگان بخش خصوصی و تعاونی شورای گفتگو با محوریت مطالبات بخش خصوصی و تعاونی از دولت دوازدهم، مقرر گردید دبیرخانه شورای گفتگو اهم مطالب مطروحه را احصاء و بعنوان مصوبه و مطالبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز به شورای مرکز ارسال و موضوع را پیگیری نماید. 2_ نامه ریاست محترم هیأت مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک استان بررسی و مقرر گردید سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری انجمن و سایر دستگاههای مرتبط نسبت به شناسایی واحدهای فاقد مجوز و نیز محل فعالیت و نوع تولید آنها و همچنین ساماندهی صنوف فعال در حوزه پلاستیک اقدام و نتیجه را جهت اقدامات بعدی به دبیرخانه شورا ارائه نمایند. 3_ با توجه به مطالب عنوان شده از سوی رئیس محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در خصوص ضرورت تسریع در تشکیل اتحادیه تخصصی فروشندگان نهاده های کشاورزی استان مقرر گردید: 3-1- مصوبه بند (1-2) سی و هفتمین جلسه شورای گفتگو با جدیت بیشتری پیگیری و نتیجه در جلسات آتی شورا طرح گردد. 3-2- با توجه به اهمیت موضوع و احتمال تهدید بهداشت عمومی جامعه به واسطه مصرف غیرمجاز و یا بیش از حد سموم و کودهای شیمیایی و تبعات منفی حاصل از این امر، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن انجام بررسی های فنی و کارشناسی، گزارش مدونی در این خصوص تهیه و در جلسات آتی شورا ارائه نماید. |
|||
بررسی مصوبات دهمین جلسه کارگروه شورای گفتگو با موضوع « بررسی اجرای حکم ماده 7 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آیین نامه اجرایی آن مبنی بر تشکیل کمیته ساماندهی مراجعه نمایندگان دستگاههای اجرائی به واحدهای تولیدی» و نامه انجمن همگن صنایع پلاستیک استان مورخ 28/1/96 |
مصوبات دهمین جلسه کارگروه شورای گفتگو مورخ 28/1/96 در خصوص « بررسی اجرای حکم ماده 7 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آیین نامه اجرایی آن مبنی بر تشکیل کمیته ساماندهی مراجعه نمایندگان دستگاههای اجرائی به واحدهای تولیدی» و نامه انجمن همگن صنایع پلاستیک استان به شرح ذیل به تصویب رسیده و مقرر گردید دبیرخانه شورا پیگیری های لازم را انجام دهد. 1_ پیشنهاد می گردد در ماده (2) آیین نامه علاوه بر وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی نیز بعنوان متولی قانونی صدور مجوز طرحهای تولیدی کشاورزی در مدت مقرر نسبت به طراحی سامانه مربوط به طرحهای تولیدی کشاورزی با مشخصات عنوان شده در آئین نامه اقدام نماید. 2_ پیشنهاد می گردد کارگروه استانی با ترکیب اعضاء مشخص شده در ماده (5) آئین نامه تشکیل و دبیرخانه استانی آن نیز مشخص گردیده و شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز به عنوان یکی از اعضاء اضافه گردد. 3_ پیشنهاد می گردد تبصره ذیل ماده (3) اصلاح و در صورت پیش آمدن مغایرت ناشی از اطلاعات اخذ شده از واحدهای تولیدی با گزارشات ثبت شده، ابتدا مراتب در کارگروه استانی موضوع ماده (5) آئین نامه با حضور مدیر واحد تولیدی بررسی و در صورت تصمیم کارگروه، بازدید مجدد جهت اصلاح اطلاعات بعمل آید. 4_ پیشنهاد می گردد با پیش بینی تمهیدات لازم و اصلاح آیین نامه اجرایی ماده 7 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، انجام آزمایشات مورد نیاز به منظور اجرای وظایف نظارتی دستگاههای مربوطه، بصورت جامع و یکپارچه انجام گرفته و نتایج آن نیز در سامانه ثبت گردد. 5_ پیشنهاد می گردد در صورت امکان دامنه شمول آئین نامه اجرایی ماده 7 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به واحدهای صنفی نیز گسترش داده شود. 6_ پیشنهاد می گردد با پیش بینی تمهیدات لازم در سامانه، امکان درخواست بازدید از طرف واحدهای تولیدی و خدماتی فراهم گردد. |
|||
بررسی مصوبه بند (2) یازدهمین جلسه کارگروه شورای گفتگو مورخ 8/3/96 با موضوع « بررسی جزئیات بسته حمایت از اشتغال پایدار مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مورخ 20/6/95» |
مصوبه بند (2) یازدهمین جلسه کارگروه شورای گفتگو مورخ 8/3/96 با موضوع « بررسی جزئیات بسته حمایت از اشتغال پایدار مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مورخ 20/6/95» به شرح ذیل به تصویب رسید: 1_ مشخص نمودن دبیرخانه کارگروه 2_ عضویت شرکت شهرکهای صنعتی و نماینده دستگاه قضائی استان در کارگروه تخصصی حمایت از اشتغال پایدار استان 3_ لحاظ نمودن اصناف تولیدی در دامنه شمول بسته حمایت از اشتغال پایدار 4_ تعیین تکلیف بار مالی ناشی از اجرای مشوقها و حمایتها مانند حمایتهای آموزشی و ... 5_ آزادسازی وثایق متقاضی در صورت بازپرداخت اقساط تسهیلات سهم خویش بدون لحاظ نمودن اقساط پرداخت نشده دستگاه اجرایی 6_ نظر به اینکه بر اساس ماه (3-1) مصوبه، پروژه های بخش خصوصی مورد حمایت می بایست با اسناد بالادستی ملی، استانی و شهرستانی انطباق داشته باشد، لذا در مرحله اول می بایست سند آمایش سرزمین استان و سند توسعه هر شهرستان به طور مجزا تهیه گردیده تا امکان حمایت از طرحهایی که با اسناد بالادستی ملی و اسناد اشاره شده فوق مطابقت داشته باشد فراهم گردد. 7_ در اجرای ماده (3-2) مصوبه، ابتدا دستگاههای اجرایی مرتبط استان با هماهنگی بخش خصوصی و تعاونی می بایست نسبت به تدوین و ارائه اولویت های سرمایه گذاری در سطح شهرستانها اقدام نموده تا برابر الویت های استان و شهرستان امکان حمایت از طرحهای بخش خصوصی برابر مصوبه فراهم گردد. |
|||
جلسه 43 مورخ 1396/02/16 |
||||
دستور جلسه | شرح دستور | مصوبه | خبر جلسه | توضیحات و اقدامات |
بررسی مصوبات نهمین جلسه کارگروه شورای گفتگو مورخ 1/12/95 با موضوع اجرای حکم ماده 25 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آیین نامه اجرایی آن |
مصوبات نهمین جلسه کارگروه شورای گفتگو مورخ 1/12/95 در خصوص « اجرای حکم ماده 25 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آئین نامه اجرایی آن » به شرح ذیل به تصویب رسیده و مقرر شد دبیرخانه شورا پیگیری های لازم را انجام دهد. 1_ پیشنهاد می گردد شرکتهای آبفا و آب منطقه ای استانها نیز به لیست دستگاههای اجرایی ارائه دهنده خدمات به تولیدکنندگان در آئین نامه مذکور اضافه گردد. 2_ با اصلاح آئین نامه مذکور شرکتهای بیمه ای مکلف گردند که با هماهنگی دستگاههای خدمات رسان، تمام قراردادهای ارائه خدمات را بر اساس آئین نامه مذکور بیمه نمایند. 3_ با استناد به ماده (6) آئین نامه اجرایی ماده 25 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب 18/1/95، دستگاههای اجرایی خدمات رسان نیز موظف به بیمه نمودن تمام قراردادهای خود گردند. 4_ پیشنهاد می گردد قراردادهای جدید تأمین خدمات زیربنایی موردنیاز واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی و صنعتی بر اساس مفاد آئین نامه اجرایی و قانون فوق الاشاره و نیز رعایت مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، بازبینی و قراردادهای تیپ و یکسان تهیه گردد. ضمناً نحوه، زمان و مرجع جبران خسارات احتمالی طرف قرارداد نیز بصورت شفاف مشخص گردد. 5_ پیشنهاد می گردد در قراردادهای جدید، مرجع حل اختلاف طرفین قرارداد مجموعه های فرادستی دستگاههای خدمات رسان تعریف نگردیده و حتی المقدور مرکز داوری اتاق های بازرگانی هر استان به عنوان مرجع حل اختلاف در قراردادهای ارائه خدمات تعریف گردند. 6_ پیشنهاد می گردد در هر استان کمیته بررسی اجرای حکم ماده 25 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار با عضویت دستگاههای مربوطه از جمله شرکت شهرکهای صنعتی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاقهای بازرگانی، تعاون و اصناف تشکیل و بر حسن اجرای قانون مذکور نظارت نمایند. 7_ نظر به اینکه ماده 25 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آئین نامه اجرایی آن توسط دستگاههای خدمات رسان استان اجرا نمی گردد، مقرر گردید دبیرخانه شورای گفتگو مشکلاتی که فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان صنعتی و کشاورزی استان با آن مواجه می باشند را احصاء و از طریق مبادی ذیربط پیگیری نماید. |
|||
بررسی سوابق و آخرین وضعیت تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری و گمرک استان به همراه تدوین برنامه اجرایی جهت راه اندازی کامل در سال 1396 |
1_ مقرر شد مشکلات گمرک فرودگاه و منطقه ويژه اقتصادی پیام در یکی از جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مسئولان ذیربط بررسی و برای پیگیری مسائل آن برنامه ریزی لازم بعمل آمده و بازه زمانی مشخص تعیین گردد . 2_ با توجه به ایجاد پنجره واحد گمرک در اداره کل گمرکات استان البرز و در جهت رفع مشکل عنوان شده مقرر گردید منطقه ويژه اقتصادی پیام در خصوص تأمین کانتینرهای موردنیاز فعالان اقتصادی استان و نیز محل مناسبی جهت دپو کانتینرها اقدام و نتیجه را به دبیرخانه اعلام نمایند . 3_ مقرر گردید گزارش آخرین وضعیت ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری استان توسط مدیرکل محترم امور اقتصادی و دارایی استان جهت طرح و بررسی در جلسات آتی شورا به دبیرخانه ارسال گردد . |
|||
جلسه 42 مورخ 1396/01/16 |
||||
دستور جلسه | شرح دستور | مصوبه | خبر جلسه | توضیحات و اقدامات |
خارج از دستور |
1_ مقرر گردید مطالب مطرح شده در جلسه، توسط دبیرخانه شورا دسته بندی گردیده و موارد استانی و ملی تفکیک و پس از بررسی اولیه در دستور جلسه کارگروه تخصصی شورا قرار گیرد. 2_ مقرر گردید بخشی از مطالب طرح شده در جلسه که قابلیت تحقیق و بررسی در قالب پایان نامه های تحصیلات تکمیلی را داشته و مشکل بخشی از فعالان اقتصادی استان نیز می باشد توسط دبیرخانه شورا جمع بندی و به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان ارائه گردد. ضمناً مقرر شد پایان نامه های تحقیقی فوق از حمایت مالی استانداری و سایر دستگاههای اجرایی استان نیز بهره مند گردند. 3_ مقرر گردید مباحثی از قبیل مشکلات بخش معدن استان ، ضرورت توجه بیشتر موسسات علمی کشوری مستقر در استان البرز به حوزه سرزمینی استان، پیگیری اجرای پنجره واحد استان از طریق اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، اجرای دولت الکترونیک و انجام حداقل 10 استعلام دستگاههای دولتی از این طریق و ... در دستور جلسات آتی کارگروه و شورای گفتگو قرار گیرد. |
تمامی حقوق برای اتاق بازرگانی استان البرز . محفوظ است